Wednesday, July 13, 2011

LiLy BeRbIc@R@...aku,diri ini, hamba Allah~~epilog suka duka 4



ada apa pada hati ini? penuhi ia dengan iman ya Rab.. kekuatan iman..cahaya iman..baluti ia dengan kecintaan padaMu pada hati ini ya Rab..tenangkan ia dari noda resah, kecewa malah bisikan halusinasi..aku gentar hadapi perasaan ini..hati yang asalnya suci kelamaannya pudar sucinya maka alpa itu sedar untuk kembali sucinya..hati usah biar beruntai sangsi..percayalah hati dirimu sentiasa milikNya hakiki..percayalah hati..dan apabila hati dan minda terdetik utk mncari hakikat sebenarnya tujuan hidup ini...maka aku sbg hamba yg dicipta olehNya tidak prnah lari dr kekhilafan...brmuhasabah mngenai diri dan fatamorgana dunia mmg wujud sngketa jiwa dan minda mncari mkna sbenar hakikat,redha malah qada' dan qadar yg Engkau berikan pd hambaMu ini...maka aku sbg hamba yg dicipta olehNya berteleku mndiamkan diri dr mmbuka sbarang aib yg akan memusnahkan hakikat tujuan hidupku sndiri...nadiku masih lapar ya Rab lapar pd keredhaan yg sejati..dahaga pd kasih sygMu pdku...ku mohon pdMu tetapkan sekeping hatiku ini utk mncintaiMu sepenuhnya...jgnlah dihitamkan palit dosa yg aku sndiri tidak ingininya...astaghfirullahala'zim...T_T...~~

No comments:

Post a Comment