Saturday, June 8, 2013

BILA SAAT ALLAH MERINDU

 

luka ini tak berdarah
pedih ini tak dirasa
sakit ini tak dipinta
sungguh semuanya atas kehendak-Mu

wujudkan aku kuat
jelmakan aku sabar
sinarkan aku redha dan tawakkal
dalam setiap ujian dari-Mu

bening kudus cinta-Mu
liuk menari sayang-Mu
jasadku degil untuk menerima
hanya cebisan dapat ku cuit

sungguh jauh di dalam hati
aku bahagia biarpun cebisan yang ku cuit
sungguh syukur ke hadrat-Mu
aku dapat meminjam nafas yang diberi

kau berikan sakit dan sunyi
tanda Engkau rindu kepadaku
kau berikan ujian dan dugaan
tanda Engkau sayang kepadaku

berilah aku sakit dan sunyi
berilah aku ujian dan dugaan
aku cuba setiap keindahan penyusunan jalan hidupku yang diberikan oleh-Mu
kerna
sujudku..hidupku..matiku..hanya kepada-Mu
 

No comments:

Post a Comment